Sosyal Medyam

Sosyal Medya

Bir süredir WhatsApp ve YouTube dışında bir sosyal medya unsuru kullanmıyorum. Takdir edersiniz ki WhatsApp artık sosyal medya olmaktan çıkıp gerekli bir iletişim ağı haline gelmiştir. YouTube da ‘ay ben hiç televizyon izlemiyorum artık’ diyenlerin dünyadan haber aldıkları iletişim kanalı. Nitekim ben de onlardan biriyim. Şimdi size sosyal medya şöyle kötüdür böyle vakit kaybıdır diye söylenip sıradanlaşmayacağım. Ben neden sosyal medya kullanmıyorum?

Başlıca kin güttüğüm sosyal medya İnstagram'dı. İlk fark ettiğim zaman bir fotoğraf paylaşmıştım. Sadece merhabalaştığım çok da tanımadığım biri fotoğrafımı beğendi. Dedim ki bu insan benim fotoğrafımı neden beğendi? Gerçekten beğendiği için mi beğendi yoksa ben beğenirsem o da benimkini beğenir düşüncesi mi? Öyle ise bu hiç samimi değil! Gelelim ilk sorumun cevabına, bu insan neden benim fotoğrafımı beğendi? -Çünkü ona ben izin verdim. O fotoğrafı ben paylaştım. Dolayısıyla fotoğrafımı gören herkese o hakkı ben tanıdım. İkinci kısım sadece zamanın birindi bir süre aynı ortamda bulunduğum bir insan fotoğraf paylaşmıştı. Altında da başka insanların fotoğraflarının altında sıkça karşılaşabileceğiniz özensiz ve samimiyetsiz yorumlar vardı. Fotoğrafı beğeni tuşuna bastım. Sonra dedim ki neden beğendim. Gerçekten beğenmiş miydim? Şimdi ben de o samimiyetsizlerden olmuştum. Dedim ki tamam bundan sonra gerçekten beğenmediğim hiçbir şey için beğen tuşuna basmayacağım. Buna devam ettim bir süre daha ama kinim bitmedi. Sönmedi. Her İnstagram'a girişimde kendi kendime hayıflanmaya başladım: ‘hiç özel hayata saygı kalmamış’, ‘ne yani bunu mu paylaştın, alkış’, ‘iyi de bundan bana ne!’ gibi. Sonra dedim ki neden bütün bunlara katlanmak zorundayım. Karar verdim ve hesabımı sildim. Çevremdekiler ve sevdiklerim ilk başta biraz tepki gösterdiler. Sevdiklerim ‘birlikte bir şeyler paylaşıyorduk neden bağlantı yollarını kestin?’ dediler. Çevremdekiler ‘istemediğin kişileri takipten çıkarıp sen de bir şey paylaşmazdın olur biterdi’ dediler. Belki haklılık payları vardı ama kinlenmiştim bir kere mecraya kapatmadan soğumayacaktım.

Kapattım. Pişman mıyım? Bir kere bile olmadım. El alışkanlığı, İnstagram logosu boşluğu üzerinde elim gitmedi bile. Yakın zamanda kapatma kararı alan birkaç kişiden bu tarz tepkiler duydum. Bazen elim arıyor boşluğa düştüm diyenler. Bağımlılık haline gelmiş yani. Başkalarının özel hayatları vitrine düşmüştü ve ben o sokaktan geçmeyecektim artık. Bazen hâlâ ‘sen bizim WhatsApp durumlarımıza hiç bakmıyorsun’ diye sitemler alıyorum. Neden? Neden bakayım ki? Sizin özel hayatınızla ilgili zerre şey merak etmiyorum demek ki. Çok görmem gereken bir şey ise bunu zaten bana göstermenin bir yolunu bulursunuz öyle değil mi? Keza bende öyle. Çok göstermem gereken bir şey varsa bunu size gösteririm. Zamanla bütün hesaplarımı da sildim. Yeni, temiz bir mail adresi. Kendimce daha samimi, kendi halinde bir yaşam tarzı benimsedim. Peki bu blok? Kesinlikle insanlara göstermek istediğim bir şey ama zorla değil. Her yerde karşısına çıkıp duran şekilde değil. Kişi kendi istediği süre ziyaret edip okuyabileceği, istediği eleştiri, beğeni ve yorumu arzularına bıraktığım not defteri.

E size ulaşmak isteyen insanlar nasıl ulaşacak? Yahu yapmayın. Siz ne kadar uzak durmak isterseniz isteyin, çevrenizde emminiz, dayınız, anneannenizin her türlü sosyal mecrası var. Size ulaşmak isteyen insan sizi bir şekilde bulur. Bir telefon numaram var, mail adresim, işim, okulum, komşularım, arkadaşlarım var. Mutlaka biri üzerinden ulaşabilirsiniz. Öyle ki insanlarla birebir tanışmaya, tokalaşmaya cesaretiniz, yüz yüze konuşmaya zamanınız olsun. Kalabalıklar içinden bir samimiyetsiz bir yorum değil de elinizi omzuna destekleyen bir dost olursunuz. ‘E biz bunun ikisini aynı anda yapabiliyoruz zaten.’ İyi. Tebrik ederim. Klavyenin sizi kısıtlamadığını düşünüyor ve bu şekilde yaşarken rahatsanız sizi tebrik ederim. Bu benim başarabildiğim bir şey değildi. Ben hissetmeyi seviyorum. Cam ekran arkasından hissediyormuş gibi yapmayı değil. Yani bunu ben yapamıyorum. Siz cam arkasından gerçekten hissediyorum. -miş gibi yapanlardan değilim diyorsanız saygı duyarım. Siz de bu konuda ısrarcı olmalısınız. Kaldı ki herkes bildiği işi en iyi şekilde yapmalı.


Yorumlar

Popüler Yayınlar