Adalet! 2

Adalet! 2

Merhaba. Bir önceki Adalet! Yazım yeterince anlaşılmamış ve bazı soru işaretlerine neden olmuş. Adalet! 2 yazısı devam niteliği taşıyan bir açıklama yazısıdır. Bloguma ilk kez katılanlar için Adalet! Yazımın linkini bırakıyorum. https://birnevideniz.blogspot.com/2018/11/adalet.html#comments.

İlk yazıda adaletin sözlükteki anlamını ve bendeki adalet tanımını yapmıştım. Bu yüzden giriş kısmını çok detaya girmeyeceğim. İlk aldığım soruya yanıt vermek istiyorum. E, peki sen ne yapıyorsun adalet için? Yani senin sevdiğin birinin artık yaşamıyor oluşuna sebep olan bir canlıya karşı tutumun nedir? Benim tutumum şudur: Tabii ki canım yandıktan sonra arkamı dönüp sessizce ağlamayacağım. Tabii ki mahkemeye başvuracağım. Karşı tarafın ceza alması için elimden geleni yapacağım. İnsanoğlu dürtülerimle ben de karşı tarafın canını yakmaya çalışacağım. Ona beddualar edeceğim. Bunun peşini bırakmayacağım. Ben sadece bu işlemleri, bu süreci adalet diye tanımlamıyorum. Bunu biraz bilimsel bir yola benzeterek anlatmak istiyorum. Çoğunuz 9. sınıfta kimya dersi aldınız. Almayanlar için kaba bir şekilde açıklayayım. Kimyada ‘ideal gaz denklemi’ diye bir olay vardır. İdeal gaz denklemine göre hiçbir gaz ideal değildir. Bütün gazlar düşük basınç ve yüksek gazlar ideal gaza yaklaşmaya çalışırlar ve bazen ideal gaz kabul edilebilir. İşlemleri kolaylaştırmak için yapılan bir varsayımdır bu. İşte ben de adalet için böyle bir benzetme yapsam daha kolay olacak sanırım. Adalet yoktur. Bütün haklar kanunlar çerçevesinde ve vicdan doğrultusunda adalete yaklaşmaya çalışırlar ve bazen adalet kabul edilebilir. Yaşamayı kolaylaştırabilmek için bir varsayımdır bu. Ben de tıpkı diğer insanlar gibi adalet arayacağım hakkımı sonuna kadar savunacağım. Dilekçeler yazıp şikâyet edip adalet isteyeceğim ama bu süre zarfında şunu da asla unutmayacağım ki adalet diye bir şey olsun, benim kaybımı bana versin, benim acımı yok etsin, eşitlik sağlasın. Yok öyle bir şey, sadece vicdanımın izin verdiği süre boyunca bir nebze olsun hafifletiyormuş hissi versin ideal adalete yaklaşsın diye.

Benimle aynı fikirlere sahip olmak zorunda değilsiniz. Aynı hissetmiyor olabiliriz. Size göre yanlış düşünüyor olabilirim. Bir destekçim bu tarz bir bakış açısıyla içinizden birilerini kırmış olabileceğim konusunda uyarıda bulundu. Ben bunu düşünememiştim. Ben tabii ki de sizin acınızı bir nebze olsun azaltmak için aradığınız adaleti hafife almıyorum. Eğer böyle hissettirdiysem özür dilerim. Yoksa yokluğunu savunduğum adaletin varlığını kanıtlayan adaletsizlik ben olurum. Sorularınızı ve katılmadığınız yerleri benimle paylaştığınız için teşekkür ederim. Adalet aramak yerine, adalete gerek duymayacağınız yaşamlar sürmeniz dileğiyle…


Yorumlar

Popüler Yayınlar