Ne Diyoruz Ne Anlıyoruz

Merhaba bu hafta yine size bir önerim var. Bir programdan bahsetmek istiyorum: "Ne Diyoruz Ne Anlıyoruz". TRT okul da yayınlanan eski bir program. Programda alanlarında uzmanlaşmış üç kişiyi görüyoruz. Katılımcıları Mehmet Ali Kılıçbay (siyaset bilimci-yazar), Ahmet İnam (Felsefeci-akademisyen) ve Cengiz Güleç (Doktor) olan ve sadece kelimeler üzerinden konuşulan bir program.

 

Her bölümde bir kelime seçip bu kelimenin kökünü, nereden dilimize geldiğini, geçmişte nasıl kullanıldığı, şimdi nasıl kullanıldığı, nasıl bir anlam ifade ettiği, ne çağrıştırdığı, alternatifleri ve telaffuzları hakkında her türlü detayın irdelendiği yaklaşık kırk dakikalık bölümlerden oluşuyor.

 

İyi eğitim almış, akil insanlardan oluşan bir konuşma programı. Konuşma programı diyorum çünkü ben ilk defa bir programda reklamsız, hakaretsiz, doğru üslupla birden fazla fikrin paylaşılabildiği bir program gördüm. Programı izlerken ne konuştuklarından çok nasıl konuştuklarına, kendilerini nasıl ifade ettiklerine odaklanınca, fikir savunmanın, ses yükseltmeden sadece dinleyerek de yapılabileceğini öğrendim.

 

Fikirler uyuşmayabilir, herkes aynı fikirde olmayabilir ama bununla beraber tartışabilir de. Gördüğüm pek çok tartışmada manipülasyonlar, aşağılamalar, hakaretler, ses yükseltmeler havada uçuşuyor. Oysa tartışmanın temel amacı fikir paylaşmak iken üstünlük sağlama yarışına dönmekte. Hal böyle iken bu devirde lezzetli bir tartışma izlemek mümkün olmuyor. Biraz geç keşfetmiş olmanın hüznü ile nihayetinde böyle bir programla tanışmanın mutluluğu içerisindeyim. Bunu da sizinle paylaşmak istedim. İlginizi çekerse aşağıya en beğendiğim bölümlerden birini bırakıyorum. Lafı daha fazla uzatmadan sözü işlerinin ehillerine bırakayım. İyi seyirler.

 

Ne Diyoruz Ne Anlıyoruz

 

https://youtu. be/MKsODdc6KNk

Yorumlar

Popüler Yayınlar